PROFESYONEL EĞİTİMLER

Profesyonel Restoran Servisi Eğitimi

Haberdar Et
Profesyonel Restoran Servisi Eğitimi

Yaş Aralığı

Yaş Aralığı
18-35

Eğitim Süresi

Eğitim Süresi
17 Hafta (stajlı)

Eğitim Ücreti

Eğitim Ücreti
Daha sonra açıklanacaktır.

Eğitim Dönemleri

Yeni dönem bilgisi daha sonra açıklanacaktır.

Eğitim Programı Hakkında

"Profesyonel Restoran Servisi Eğitimi" nedir?

Restoranların yiyecek içecek servis operasyonlarına yönelik tasarlanan, uluslararası standartlarda, sektörün güncel ihtiyaçlarına göre teorik ve pratik mesleki bilgi içeren, turizm ve ağırlama sektörüne hızlı, donanımlı ve pratik özgüvenle adım atmayı sağlayacak, dünya çapında geçerli uluslararası sertifikasyona sahip bir profesyonel mesleki eğitim programıdır.

Kimler Katılabilir

Yalnızca Türkiye’de değil tüm dünyada geniş bir potansiyeli olan yiyecek-içecek sektörüne gerekli bilgi donanımı ve pratik özgüvenle hızlı bir şekilde giriş yapmak isteyen, bu konuda eğitimi veya tecrübesi bulunmayan 18 - 35 yaş arasındaki adaylar.

Yeme- içme sektöründe çalışan, profesyonel restoran servisi konusundaki bilgi ve becerisini bu program ile güncelleyip, uluslararası bir sertifikasyonla resmileştirmek isteyen, kariyerinde seviye atlamak isteyen profesyoneller.

Çalışma hayatına girme ihtiyacında olan ve yeme-içme sektörünü deneyimleme imkanı arayan öğrenciler de programa katılabilir. Böylece hem yurt dışında geçerli bir meslek ve diploma sahibi olup hem de edindikleri deneyimle "network" sahibi olabilirler.

Eğitim Süresi

MSA kampüsünde gerçekleşen 128 saat teorik ve 56 saat pratik eğitimin yanı sıra; MSA’nın Restoranı’nda ve programın iş ortağı olan restoranlarında gerçekleşecek 1 aylık zorunlu stajı kapsamaktadır.


Neler öğreneceğim?

Ders programı yiyecek içecek sektörünün güncel ihtiyaçlarına yönelik, uluslararası standartlarda teorik ve pratik konuları kapsar.

Eğitim Konuları

  • Restoran & Bar Servisi Standartları
  • Barista Becerileri
  • Dünya ve Türkiye Şarapları Genel Bilgisi ve Servisi
  • Alkolsüz İçecek Bilgisi ve Servisi
  • Alkollü İçecekler Bilgisi
  • Menü Hakimiyeti
  • Temel mutfak eğitimi, koku ve tat algısı gelişimi, gıda//malzeme bilgisi, gıda etiği gibi güncel konular
  • Müşteri Hizmetleri İletişim Becerileri

MSA mezunları hangi diploma ve sertifikalara sahip oluyor?

  • MSA Profesyonel Restoran Servisi Diploması
  • Confederation of Tourism & Hospitality (CTH) Level 2 Certificate in Enhanced Professional Skills in Restaurant Front of House Service Diploması (uluslararası diploma)

Mezun olduktan sonra neler kazanacağım?

  • Yiyecek-içecek servisine dair güncel mesleki bilgi ve pratik özgüvenle sektöre hızlı giriş fırsatı
  • Müşteri ilişkileri, yemek ve bar servisi, alkollü ve alkolsüz içecek bilgisi ve servisi, gıda ve menü hakimiyeti alanlarında uzmanlık
  • Türkiye’de ve dünyada turizm ve ağırlama sektöründe hızla yükselmeyi sağlayacak mesleki donanım
  • Sektöre odaklı eşi olmayan nitelikte bir mesleki eğitim alarak kariyer yolu çizme avantajı
  • Uluslararası mesleki diploma

Sıkça Sorulan Sorular

Eğitime katılımın ön koşulu,18-35 yaş aralığında ve en az  lise mezunu olmaktır. Yeme – içme sektöründe bir süre çalışma deneyimi edinmiş veya hali hazırda çalışan kişiler için ise mezuniyet ön koşulu aranmamaktadır.

Türkiye’de ve dünyada turizm ve ağırlama sektöründe yiyecek - içecek servisi veren restoran, otel, bar ve benzeri her türlü işletmede çalışmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca özellikle bu program kapsamında zorunlu 1 aylık iş başı eğitimi (staj) için belirlenmiş olan restoranlar özellikle sektöre ilk adım için önemli bir fırsat niteliği taşır. Bu program, içeriği sayesinde mesleğe adım atmak isteyen kişileri teknik beceriler dışında kültürel gelişim açısından da desteklemektedir.  Yeme – içme sektörünün ihtiyacı olan kalifiye çalışan arayışına yanıt verir.

Yiyecek – içecek servisinin başlangıç seviyesi “komi” pozisyonudur. Çalışmaya başlayacağınız işletmenin hizmet şekline göre organizasyon yapısı ve görev tanımları değişiklik gösterebilir. Bu eğitim ile verilen mesleki bilgi ve donanım, yiyecek – içecek operasyonlarına hızlı adaptasyon ve ilgili kariyer yolunda daha hızlı yükselebilme fırsatı sağlayacaktır.

Maaş skalası çalışılan işletmeye göre farklılık gösterir. Yiyecek – içecek servisi alanında kazancın önemli bir bölümü, baz maaşa ek olarak puantaj sistemine dayanan “tip (bahsis)” bedelini de kapsar. Turizm ve ağırlama sektöründe hem yurt içinde hem de yurt dışında donanımlı servis profesyonellerine olan talep mevcut durumda çok yüksektir. Pek çok sektörün başlangıç seviyesi maaşlarına göre daha fazla gelir elde edilebilir.

Bu eğitimin içeriği yeme – içme sektörünün güncel ihtiyaçlarına yönelik, uluslararası standartlarda, farklı uzmanlıklarda hem temel hem de ileri seviye teorik ve pratik konuları kapsar. Bir restoranın organizasyon şemasında komilikten başlayıp restoran yöneticiliğine kadar hızla yükselebileceğiniz gibi, örneğin burada alacağınız şarap eğitimi size ileride Sommelier (Şarap garsonun) olma fikrini verebilir ve bu doğrultuda uzmanlaşabilirsiniz. Sektörün “ ön tarafı “ yani FOH ( Front of House ) farklı kişilerle ve fikirlerle karşılaşmanızı sağlar. Diğer sektörlere nazaran işinizde başarılı olduğunuzda çok daha hızlı bir kariyer imkanı vardır. Yemek kültürleri dünyayı ve insanları bir birine bağlayan en önemli alandır. Başlangıcınızı sağlam yapmak ve bir adım önde başlamak iyi bir eğitimle mümkündür.

Öğrenmeye istekli, takım oyuncusu, empati kurabilen ve iletişim gücü yüksek kişiler bu meslek ile ilgili doğal olarak bir avantaja sahiptirler. Bunun üzerine alacağınız eğitimler sizi farklı bir konuma getirerek başarılı olmanızda yardımcı olacaktır. Yeme - içme bir kültürdür ve bu alanda çalışan meslek sahibi olmuş kişiler bu kültürlere doğal olarak sahip olacaktır. Bu da sizi diğerlerinden farklı kılar.

İyi seviyede yabancı dil özellikle İngilizce bilgisi elbette büyük avantaj sağlar. Restoran servisi global bir meslektir, bu eğitimin sonunda alınan sertifika uluslararası geçerliliktedir. Hem yurt içi hem de yurt dışındaki iş fırsatlarında yabancı dil bilgisi olanlar öne çıkacaktır.

12 haftalık eğitim sonrasında, programın iş ortağı işletmelerde yapılacak 1 aylık zorunlu programa dahildir. İstanbul’un önde gelen işletmelerinin “front of house” bölümünde, iş başında yiyecek-içecek servis deneyimi kazanma fırsatı sunacak bu staj süreci, mezunlarımıza kariyer adımlarında önemli avantaj sağlayacak.

 

 

Stajınızı MSA kariyer ekibinin yönetiminde, MSA’nın Restoranı başta olmak üzere bu eğitim programına özel iş birliği yaptığımız İstanbul’un önde gelen işletmelerden Mikla, Neolokal, Alaf, Arkestra, Yeni Lokanta, Aheste veya Aman da Bravo’da tamamlayabilirsiniz.

Evet.

Eğitim programını başarıyla tamamlayan öğrencilerimizin hak kazanacağı sertifika, aldıkları bu eğitimin yurtdışında geçerliliğini tescil eder niteliktedir. Yurt dışında oturma ve çalışma mevzuatlarındaki uygunluklar gözetilerek MSA, öğrenci ve mezunlarına yurt dışı başvurularında yetkisi çerçevesinde azami desteği sağlayacaktır.

Yeme - içme sektöründe çalışan, profesyonel olarak bu mesleği yapan kişiler, bilgi ve becerisini bu program ile güncelleyerek, uzmanlığını uluslararası bir sertifikasyonla resmileştirerek kariyerinde ilerleme ve seviye atlama şansı yakalayabilir. Sektörde aktif çalışırken, şarap, kahve, kokteyl ve mutfak bilgisi konularda derin bilgi sahibi olma imkanını genellikle bulamazsınız. Mesleki özgüven ancak daha fazla bilgi sahibi olduğunuzda gelişebilir. Bu sayede de kariyerinizde değişiklikler olabilir.

Front of House, restoran ve diğer yeme-içme hizmeti veren işletmelerde misafirlerin ağırlandığı ‘salon’ bölümüne verilen isimdir. Yalnızca yemek servisi (salon) alanında değil, karşılama, concierge, bar gibi misafir ile işletmenin direkt etkileşimde olduğu her alan Front of House tanımı kapsamındadır. Buna karşılık mutfak ve misafirin görmediği alanlar ise ‘back of house’ şeklinde adlandırılır. Front of House personeli, misafir ile iletişimde ve etkileşimde olan, misafirin görebildiği alanlarda görev yapan takım üyelerini temsil eder. Misafirlere yiyecek ve içecek servisi yapan ekip, barmen, barista, sommelier (şarap garsonu), karşılama görevlileri gibi ‘salon’ alanında görevli tüm profesyonel ekip Front of House ekibi olarak adlandırılır. Yeni nesil tüm restoranlar ve işletmelerde kullanılan terminoloji de budur.

Mutfak Sanatları Akademisi İstanbul Maslak'ta yer almaktadır. Detaylı adresi görüntülemek için /msa.com.tr/iletisim linkine tıklayınız.

Öğrencilere Mesajlar

Türkiye’de yiyecek-içecek hizmetleri personelinin sirkülasyonu çok yüksek. Sektördeki iş veren ve işletmelerin de bakış açısı bu şekilde. İşletmelerin salon bölümünde çalışan yiyecek-içecek servisi personeline genelde ‘gelip geçici’ olarak bakılıyor. Oysaki mutfaklarda özenle üretilen yemeklerin, mahzenlerde yıllarca bekletilen özel şarapların, itina ile hazırlanan çok özel kokteyllerin misafire önce pazarlama ve satışında akabinde ise sunulmasında ve nihayetinde toplam misafir deneyimlerinin iletişiminde yararlandığımız arkadaşlarımızın iyi eğitimli ve mesleğine bağlı, tutkulu bireylerden oluşması esas olmalı. Son derece özel meziyet ve kabiliyet isteyen bir meslek dalı olan restoran servis uzmanlığı, aynı zamanda işletmelerin ve markaların kodlarının misafir tarafından bire bir olarak algılanmasından da sorumludur. Servis profesyonelleri, markanın yüzüdür. Markanın yatırımcısı ile tüketicisi arasındaki çift yönlü iletişim köprüsüdür.

Kaya Demirer
Turyid Başkanı

MSA Profesyonel Restoran Servisi eğitim programıyla özellikle yiyecek-içecek ve turizm sektörüne özgüvenle adım atmak isteyen gençlere ve sektörde hali hazırda çalışırken, güncel, hızlı bir eğitimle deneyimini uluslararası bir sertifikasyonla profesyonel bir statüye çıkarmak isteyen adaylara çağrı yapıyoruz. Güncel mesleki bilgi ve pratik özgüven kazanıp bu sektörde hızla ilerlemek isteyen adaylar için sıfırdan geliştirdiğimiz MSA Profesyonel Restoran Servisi eğitim programı, İngiltere merkezli belgelendirme ve sertifikasyon kurumu olan Confederation of Tourism and Hospitality (CTH) tarafından uluslararası bir mesleki eğitim programı olarak akredite edildi.  Avrupa Birliği'nin mesleki eğitim otoritesi olan The Office of Qualifications and Examinations Regulation (OFQUAL) portföyüne de global bir eğitim müfredatı olarak kabul edildi. Yani, MSA Profesyonel Restoran Servisi eğitimini tamamlayan mezunlarımızın kazandıkları  mesleki bilgi ve yetkinlik sadece Türkiye’de değil, bütün dünyada anlaşılır ve tanınır olacak. Hedefimiz gençleri profesyonel yiyecek-içecek sektörüne en donanımlı, hızlı, profesyonel şekilde hazırlarken, sektöre de Profesyonel Restoran Servisi tarafında toplam hizmet kalitesini yükseltmede çok etkili bir kaldıraç kazandırmak. MSA olarak profesyonel mutfaklardaki kanıtlanmış başarımızı şimdi profesyonel servis deneyimine de bu program ile taşıyacağız.

Sitare Baras
MSA Yönetici Direktörü
Restoranları başarıya ulaştıran en önemli faktör, çalışanların görev alanlarındaki sorumluluklarını tam olarak ve gerektiği gibi yerine getirmesiyle ilgilidir. Servis ekibinin en büyük destekçisi yardımcıları poziyonunda çalışan komilerdir. Komi pozisyonu mutfaktan çıkan her ürünün doğruluğunu kontrol eden ilk basamakta önemli bir görevdedir. Salona taşıdığı yemeğin hızlı bir şekilde eksiksiz olmasına gayret eder. Aynı zamanda servis akışını gözlemleyerek tecrübe kazanır ve müşteriye servis vermeye hazır duruma geldiğinde bir üst görev olan servis elemanlığına yükselir. Yiyecek ve içecek servisi elemanı, müşterilerin restorandaki deneyiminin tümüne etkisi olan bir poziyona sahiptir. Akıllı servis yapmayı bilen bir çalışan restoranın masa dışındaki ihtiyaçlarını da göz ardı etmeden yapmaya gayret göstererek hızlı bir şekilde sorumluluklarını artırarak yönetim ekibine asistanlık yapan bir pozisyona gelebilir. Buradan sonraki kariyer basamağı çalışanların, müşteri ve yönetim koordinasyonunu ne kadar iyi yaptığına bağlıdır. Restoran yöneticisi olmak, aynı zamanda yaşam tarzında değişiklik, daha iyi bir kazanç ve mesleki olarak da iyi bir yere gelmiş olmak anlamında değerli bir yere sahiptir.
Sabiha Apaydın
MSA Profesyonel Restoran Servisi Eğitim Koordinatörü
Uzun vadeli hedefler koymuş bir işletmenin en önemli yatırımı insan. Sizinle bu yolda yürüyecek, bu işi meslek olarak seçmiş kişilerle çalışmak büyük farklar yaratabiliyor.MSA, eğitim tecrübesini, sektörün önemli yetişmiş isimleriyle de birleştirdiğinde, sadece eğitimle sınırlı kalmadan, yeme-içme servisinin bilinçli kariyer planlarına girmesini ve bu işi geleceği olarak görecek istekli, yetenekli adaylara ilham verecek buluşmaların yaratılmasını sağlayacaktır. Bunun dışında işletmelerin de mevcut kadrolarının eksiklerini tamamlayıcı, güncelleyici ve geliştirici meslek içi eğitimleri destekleyeceğini, ekiplerini ayrıştırma fırsatını değerlendireceklerini düşünüyorum.
Murat Kazdal
Apartıman Yeniköy
Yiyecek içecek sektörü, kendi içinde yemeklerin yapım aşamasından başlayarak konukların ilgi ve güler yüzle karşılanması, özenli sunum ve servis hizmeti ile devam eden bir yolculuktur. İtina ile hazırlanan yemekler ve içecekler ancak doğru ve özenli bir sunumla hak ettiği değeri bulur. Bu noktada servis personelinin önemi karşımıza çıkmaktadır. Meslek ile ilgili temel bilgi ve teknikleri bilen, kibar bir sunuş tarzına sahip ve iletişim konusunda yetenekli servis görevlileri işletmelerin başarısındaki en önemli etkendir. Çünkü onlar restoranların görünen yüzü ve temsilcileridir. Dolayısıyla böyle önemli bir pozisyonda yer almak belli bir uzmanlık ve eğitimi gerektirmektedir. Fakat günümüzde servis görevlisi olmanın eğitim ve uzmanlık gerektiren bir meslek olarak görülmemesi sektörde büyük bir eksiklik yaratmaktadır. İyi eğitimli, mesleğini seven, gelişime açık, işinin gerektirdiği disiplin ve sorumlulukları bilen, takım ruhu ve iyi ilişkiler içinde çalışan servis personeli yetiştirilmesi ile sektördeki bu açık tamamlanacaktır.
Uğur Çelik
Yeni Lokanta Restoran Müdürü

Başarı Hikayeleri

MSA ile tanışmış, bu deneyimi yaşamış mezunların kendi ağzından hikayelerine yakından göz atın

Neden MSA’yı tercih etmeliyim?

Keşfet